quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

Men kun to dage til licenssæsonen for alvor bliver skudt igang på Sjælland, lader vi op med en beretning fra Nikolaj Nielsen, som havde MTB licensdebut til DCU løbet i Morsø.

Nicolaj skriver:

Mit navn er Nikolaj, og jeg er 20 år gammel. Jeg startede med at cykle, da jeg var 17 år gammel, men det har primært været landevej. Sidste sommer flyttede jeg så til Jylland grundet min kæreste, hvorefter jeg valgte at melde mig ind i Århus MTB. Egentlig troede jeg hele min sæson 2017 skulle foregå på landevejen, men jeg er blevet meget glad for at køre på MTB. Jeg har deltaget i en del MTB motionsløb mens jeg har kørt landevej, men jeg har aldrig deltaget i et licens løb. Sidste søndag d. 9/4 var altså derfor første gang, at jeg skulle prøve kræfter med C-klassen og en spændende rute. Løbet skulle køres i Nykøbing Mors, og jeg havde ikke prøvet ruten før, så jeg vidste ikke hvad der ventede mig. Jeg havde ikke de store forventninger til løbet, da jeg ikke havde en idé om, hvordan de andre rytters niveau var. Men løbet skulle køres, og jeg var ret spændt. Som den første fejl valgte jeg at stille mig bagerst i startboxen, hvilket var meget dumt. Jeg formåede dog heldigvis at få kørt mig fint frem gennem feltet på den første omgang, men det var øv, at skulle overhale så mange. Efter første omgang begyndte folk at finde deres eget tempo, hvilket også var tilfældet for mig. Meget af løbet kørte jeg alene, men jeg havde en god følelse og det hele spillede. På sidste omgang kom jeg næsten op til en rytter foran, men tabte ham desværre igen på det sidste stykke singletrack. Ruten passede okay til mig, den var Ikke vildt kuperet, og der var kun et par tekniske sektioner. Jeg endte med at komme i mål som nr. 7 ud af 33 gennemførende ryttere. Denne præstation er jeg fint tilfreds med, selvom man altid kører for at vinde. Løbet har givet mig mere blod på tanden, så det er bestemt ikke det sidste MTB licens løb, som jeg skal køre i 2017.

Resultater DCU XCO Morsø 

Kære alle

Foråret er i fuld gang og varmen er begyndt at komme tilbage :) 

Derfor er det tid til at vi kommer tilbage på MTB'en. 

Fra denne uge (uge 11) og frem vil der blive kørt på MTB om Tirsdagen. 

Der vil blive kørt spinning den 16/3 og 23/3, herefter vil træningen være på MTB om torsdagen også og starte ved klubhuset kl.18.00. 

 

Information omkring vintertræning for sportsholdet

Først vil jeg gerne benytte lejligheden til at sige TAK for en god sæson. Dette gælder både de adskillige søndage hvor vi har rejst landet rundt for at køre løb, men i endnu høre grad de mange timer vi har brugt sammen på cyklen.

Det var fedt at afslutte i Vejle i går med stærke præstationer fra AarhusMTBs ryttere og, nå ja, en tysker som lige viste hvordan man kører på cykel.

Hej Alle

Der skal køres Sram Liga i Holte den 6/8-7/8. Det skal vi selvfølgelig deltage i og derfor gentager vi succesen fra Næstved :) 

Til sportsholdet

Der har gennem hele vinteren været fin aktivitet på sportsholdet og det har været fedt at så mange trodsede dårligt vejr og lave temperaturer.

Foråret ser ud til at være på vej og derfor håber vi at se endnu flere til træning.

Træningsprogrammet bliver igen i år lavet af Jacob Agger. Han laver et ambitiøst program til os, så vi kan få en masse hurtige ryttere i klubben.

Hvis man synes træningsprogrammet er for hårdt, er man altid velkommen til at springe et interval/ blok over, man giver blot  træneren besked. På den måde kan man sagtens deltage uden at kører alle intervaller. Der vil være fokus på SRAM liga løbene og DM løbene.

Næste træning sport

mandag 22-10-18 00:00: Uge-fokus: BASE #1 - uge 1

Fra denne uge påbegyndes BASE #1-træningen som har til formål at skabe et solidt fundament forud for den grundtræningen fra midten af november og frem.

BASE #1 har et forløb på 4 uger.

Så på MTB/ROAD skal der primært 'samles' tid i zone 2, til dels zone 3, da dette vil sikre at kroppen grundlæggende energiomsætning kommer på plads! Dog vil der typisk forekomme et ugentligt træningspas i skoven, som vil være kort og intenst, for på denne måde at holde de højintense energisystemer aktiverede.

Dertil er der 2 ugentlig styrketræningspas, hvor der skal være fokus på at indarbejde god teknik, så der er grundlag for at bygge vægt på senere på vinteren. Så hold fokus på funktionalitet og kvalitet - vægten skal nok komme, hvis det første er på plads!

Der et et ugentligt løbepas, som til trods for at være sekundær træning, anses for at være (hvis tiden er til det), et træningspas, hvor man får meget ud af det på kort tid! Her skal det være let løb, da kroppens led/muskler ikke e trænet til intens løbetræning.

Go' træning!


Træningsplan Sport

Oktober 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen